Samen kunnen we niet Stuk

StukTV, Young Impact, de Rijksoverheid en de Maatschappelijke Alliantie starten een campagne onder de noemer Samen kunnen we niet Stuk.

Met deze campagne willen de initiatiefnemers samen met andere bekende YouTubers positieve verhalen onder de aandacht brengen en jongeren perspectief bieden. StukTV bereikt wekelijks 2,4 miljoen jongeren via YouTube.

De kick-off van Samen kunnen we niet Stuk is te zien tijdens de grote show op donderdag 25 februari 2021 om 17:00 uur op het YouTube-kanaal van StukTV.

Samen kunnen we niet Stuk

Giel de Winter, StukTV: “Op dit moment hoor je vaak dat jongeren het lastig hebben en het dagelijkse leven is voor hen flink veranderd. Met Samen kunnen we niet Stuk willen we een breed publiek inspireren en motiveren. Laten zien welke mogelijkheden er op dit moment al zijn. Vanuit het hele land zijn er namelijk veel mooie en positieve verhalen te vertellen. Tijdens onze show zetten we jongeren met een opvallend of bijzonder initiatief in de spotlights.”

Wendy Kakebeeke, Young Impact: “Als jongerenorganisatie zien wij op dagelijkse basis dat jongeren keihard worden geraakt door de coronacrisis. Daarom zijn wij super trots op deze samenwerking met Talpa Network, Rijksoverheid en de Maatschappelijke Alliantie. StukTV bereikt miljoenen jongeren midden in onze doelgroep die nu snakken naar een positief perspectief. Samen kunnen we dat deze jongeren bieden, onder andere door hen kennis te laten maken met de tools van Young Impact. We laten jongeren zien hoe je, juist in deze tijd, van betekenis kunt zijn voor een ander en dat dat jou zelf ook veel geluk en positiviteit oplevert.”

Dat veel jongeren tijdens deze crisis al hebben ontdekt dat iets goeds doen voor een ander positiviteit en geluk brengt blijkt ook uit onderzoek van jongerenorganisatie Young Impact. 53 procent van de 12 tot 19 jarigen is door de coronacrisis meer geneigd iets te doen voor een ander.

Dit artikel is een ingezonden bericht. De inhoud valt buiten de verantwoordelijkheid van Zorg in je Regio.